Grantobiorcom, którzy w 2018 roku podpisali Umowy na powierzenie grantów w ramach podziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Przedsięwzięć:
przypominamy o obowiązkach wynikających z podpisanych Umów:
- zrealizowanie całego zakresu Projektu objętego wsparciem, zgodnie z jego zakresem rzeczowym określonym w budżecie i w terminach określonych w § 3 ust. 1
- złożenia wniosku o rozliczenie grantu/sprawozdania końcowego w wersji papierowej i elektronicznej wraz z wykazem i potwierdzonymi za zgodność z oryginałem kopiami dokumentów (m.in. faktury, rachunki opisane zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3; listy obecności, regulaminy, umowy, wydruki informacji zamieszczonych na stronach internetowych, dokumentacja fotograficzna) poświadczającymi realizację Projektu w całości, zgodnie z jego zakresem rzeczowym określonym w budżecie i terminach określonych w § 3 ust. 1, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2
-umożliwienie przeprowadzenia przez Grantodawcę kontroli lub monitoringu
w czasie trwania Projektu w miejscu realizacji Projektu w celu zbadania czy Projekt został zrealizowany zgodnie z wnioskiem i zapisami Umowy – Każdorazowo przed realizacją wydarzeń związanych z grantem należy niezwłocznie poinformować Grantodawcę o planowanych działaniach
- umieszczenie informacji dotyczących realizowanej operacji na materiałach powielanych (m.in. plakaty, ulotki, listy obecności, formularze zgłoszeniowe, gadżety) zawierających logotypy w tym logo i informację o LGD zgodnie z Księga wizualizacji znaku PROW;
Wszystkie płatności w projekcie muszą się odbywać za pośrednictwem wyodrębnionego, nieoprocentowanego numeru rachunku bankowego wskazanego w umowie.
W przypadku pytań prosimy o kontakt:
Tel. 41 26 08 153
e-mail: sekretariat@wokollysejgory.pl
Załącznik nr 1 - Księga wizualizacji znaku PROW
Załącznik nr 2 – Wzór wniosku o rozliczenie grantu/sprawozdania końcowego
Informujemy, że przedsiębiorcy prowadzący działalność na terenie Województwa Świętokrzyskiego, w tym rozpoczynający działalność gospodarczą mają możliwość skorzystania z funduszu pożyczkowego na bardzo korzystnych warunkach. O pożyczkę mogą wnioskować mikro-, małe-, średnie przedsiębiorstwa.
Wszelkie informacje w tym zakresie dostępne są pod adresem http://fpws.eu/pl/
Uprzejmie informujemy, że ARiMR opublikowała formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO) dla operacji realizowanych w ramach podziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Dokumenty zostały opublikowane w zakładce:
Wzory wniosków, umów i instrukcje (http://www.prow2014-2020.sbrr.pl/dzialania/wsparcie-dla-rozwoju-lokalnego-w-ramach-inicjatywy-leader-rlks/wdrazanie-lokalnych-strategii-rozwoju/wzory-wnioskow-umow-i-instrukcje )
oraz dostępne są na stronie internetowej:
Szanowni Państwo,
poniżej zamieszczamy informację otrzymaną od Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dotyczącą obowiązku składania oświadczenia dotyczącego korzystania przez Beneficjenta z tzw. "ulgi na start" w ramach poddziałania 19.2
W dniu 21 lutego 2018 r. utraciło moc obowiązujące dotychczasowe rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 13 stycznia 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu konkurencyjnego wyboru wykonawców zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji i warunków dokonywania zmniejszeń kwot pomocy oraz pomocy technicznej (Dz. U. poz. 106).
Zastąpione zostało Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lutego 2018 r. w sprawie wyboru wykonawców zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji oraz warunków dokonywania zmniejszeń kwot pomocy oraz pomocy technicznej (Dz. U. poz. 396).
Regulacje wprowadzone nowym rozporządzeniem stosuje się do wszystkich postępowań w sprawie wyboru wykonawcy w trybie konkurencyjnym wszczętych 21 lutego 2018 r. i po tym dniu, jak również do postępowań, w przypadku których upublicznienie zapytania ofertowego nastąpiło przed dniem 21 lutego br. i w wyniku których przed tym dniem nie została zawarta umowa z wybranym wykonawcą (w tym przypadku nie stosuje się jedynie przepisów § 5). Oznacza to, że przepisy nowego rozporządzenia stosuje się także do aktualnie prowadzonych postępowań.
Link do rozporządzenia: http://dziennikustaw.gov.pl/du/2018/396/1
2018-02-15
W dniu 21 lutego 2018 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 10 stycznia 2018 r. o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 311).
Ustawa zmienia art. 43a ustawy ROW (Dz. U. z 2017 r. poz. 562 z późn. zm.) odnoszący się do konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji.
Najważniejsze zmiany:
- dopuszczenie ceny lub kosztu, jako jedynego kryterium oceny ofert, określonego w zapytaniu ofertowym (dotychczas najkorzystniejsza oferta przedstawiała najkorzystniejszy bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów określonych przez zamawiającego w zapytaniu ofertowym);
- przed przystąpieniem do postępowania ofertowego należy dokonać szacowania wartości zadania. Ustalenia wartości zadania dokonuje się w przypadku dostaw i usług – nie wcześniej niż 3 miesiące, a dla robót budowlanych – nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem udostępnienia zapytania ofertowego, albo – gdy nie udostępniono zapytania ofertowego – przed dniem zawarcia umowy z wykonawcą;
- przepisów dot. zasad konkurencyjności nie stosuje się w przypadku, gdy beneficjent:
- przepisów dot. zasad konkurencyjności nie stosuje się także do wyboru grantobiorców lub do zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji dot. procesu scalania i wymiany gruntów;
- w przypadku, gdy w wyniku przeprowadzonego postępowania w sprawie wyboru wykonawcy zadania nie ma możliwości wyboru najkorzystniejszej oferty, wnioskodawca/beneficjent może zawrzeć umowę z wybranym przez siebie wykonawcą bez zastosowania przepisów dot. konkurencyjności, jeżeli ten wykonawca nie jest powiązany z nim osobowo lub kapitałowo.
- w przypadku, gdy wykonawca wybrany w wyniku przeprowadzonego postępowania w trybie konkurencyjności uchyla się od zawarcia umowy na wykonanie tego zadania, wnioskodawca/beneficjent może wybrać wykonawcę, którego oferta była kolejną najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ponownego postępowania. Jeżeli nie ma możliwości wybrania innego wykonawcy, wnioskodawca/beneficjent może zawrzeć umowę z wybranym przez siebie wykonawcą bez zastosowania przepisów dot. konkurencyjności, jeżeli ten wykonawca nie jest powiązany z nim osobowo lub kapitałowo. Nie można zawrzeć umowy z wykonawcą, który uchylił się od zawarcia umowy.
Przepisy przejściowe – do jakich postępowań mają zastosowanie nowe przepisy?
Co do zasady, przepisy po zmianach mają zastosowanie do postępowań wszczętych po wejściu w życie ustawy, tj. od 21 lutego 2018 r.
Do postępowań, dla których udostępnienie zapytania ofertowego nastąpiło przed dniem 21 lutego br. i umowa z wybranym wykonawcą została zawarta po tym dniu, stosuje się przepisy dotychczasowe. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy beneficjent nie będąc obowiązany do stosowania przepisów o zamówieniach publicznych dokonał wyboru wykonawców zadań w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego. W odniesieniu do takiej sytuacji (art. 43a ust. 5 pkt 2 ustawy w brzmieniu dotychczasowym), zmienione przepisy stosuje się również do postępowań wszczętych przed dniem 21 lutego br., w wyniku których umowa z wybranym wykonawcą została zawarta po tym dniu.
Wejście w życie ustawy pociągnie za sobą ogłoszenie i wejście w życie znowelizowanego rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie szczegółowych warunków i trybu konkurencyjnego wyboru wykonawców zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji i warunków dokonywania zmniejszeń kwot pomocy oraz pomocy technicznej. Projekt rozporządzenia dostępny jest na stronie Rządowego Centrum Legislacji.
Poniżej załączamy linki do zmienianych dokumentów:
ustawa
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180000311/O/D20180311.pdf
projekt rozporządzenia
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//509/12307203/12485190/dokument328324.pdf
Źródło: Świętokrzyskie Biuro Rozwoju Regionalnego w Kielcach
Planowany termin naboru wniosków w ramach:
w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020 z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich to wrzesień 2017 r.
2017-06-08
Portal dla beneficjentów/wnioskodawców PROW 2014 - 2020
Począwszy od 18 marca 2017 r. pod adresem www.portalogloszen.arimr.gov.pl został uruchomiony specjalny portal, na którym wnioskodawcy/beneficjenci działań/poddziałań realizowanych w ramach PROW 2014-2020 są zobowiązani zamieszczać zapytania ofertowe w celu wyłonienia wykonawców zadań przewidzianych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji. Od dnia uruchomienia portalu ofertowego, zamieszczenie zapytania ofertowego jest jedynym sposobem pozyskania wykonawcy/dostawcy. Oznacza to, że dotychczasowy tryb wysyłania trzech zapytań ofertowych do wybranych wykonawców/dostawców, zostaje zastąpiony publikacją zapytania ofertowego na Portalu Ogłoszeń ARiMR.
Obowiązek stosowania konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców dotyczy wnioskodawców oraz beneficjentów pomocy w ramach PROW 2014-2020, którzy:
. nie są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych - dla wszystkich zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji o wartości powyżej 20 tys. zł netto;
. są zobowiązani do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych - dla wszystkich zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji o wartości powyżej 20 tys. zł netto i zamówień o wartości poniżej 30 tys. euro oraz dla zamówień wyłączonych spod ustawy o zamówieniach publicznych na podstawie przepisów o zamówieniach sektorowych.
Obowiązek publikacji ogłoszeń wprowadzono na mocy przepisów ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. poz. 349 i 1888, z 2016 r. poz. 337 i 1579 oraz z 2017 r. poz. 5), które weszły w życie 18 stycznia 2017 r. W związku z tym, dla umów o przyznanie pomocy zawieranych od 18 stycznia 2017 r., przy wyborze wykonawcy należy stosować tryb konkurencyjny, wynikający z art. 43a przedmiotowej ustawy. Ww. przepis określa także przypadki wyłączenia z konieczności stosowania konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców.
Opublikowanie zapytania ofertowego na Portalu Ogłoszeń ARiMR będzie możliwe po zalogowaniu się loginem i hasłem nadanym przez ARiMR. O uprawnienia do zamieszczania ogłoszeń na Portalu należy wystąpić składając Wniosek o nadanie uprawnień do Portalu Ogłoszeń Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Przed wypełnieniem Wniosku należy zapoznać się z Instrukcją wypełniania Wniosku o nadanie uprawnień do Portalu Ogłoszeń Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Wniosek wraz z instrukcją wypełniania dostępny jest na stronie ARiMR www.armir.gov.pl
http://www.arimr.gov.pl/aktualnosci/artykuly/portal-ogloszen-arimr-dla-wnioskodawcowbeneficjentow-wybor-oferty-na-wykonanie-inwestycji-tj.html
Przeglądanie opublikowanych na Portalu zapytań ofertowych będzie możliwe bez konieczności logowania.
2017-06-08
Wnioski i formularze - Poddziałanie 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność
W związku z wejściem w życie rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 25 sierpnia 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 zostały udostępnione nowe wzory dokumentów.
2017-06-08
Informacyjne obowiązki beneficjenta wskazane zostały w szczegółowych przepisach dotyczących działań informacyjnych i reklamowych, określonych w załączniku III rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) NR 808/2014 z dnia 17 lipca 2014 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1305/2013 w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW).
Na podstawie ww. przepisów opracowana została poniższa „Księga wizualizacji znaku PROW 2014-2020”, zawierająca informacje na temat podstawowych obowiązków beneficjenta w zakresie informowania o otrzymanej pomocy z Unii Europejskiej, w tym z EFRROW i Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW 2014-2020).
Wszystkich beneficjentów obowiązuje poinformowanie opinii publicznej o celu operacji i wsparciu operacji z EFRROW poprzez oznaczenie logo UE, sloganem „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” oraz logo PROW 2014-2020.
Niezbędne logotypy, w tym logo PROW 2014-2020 i Unii Europejskiej, znajdują się w poniższych plikach.
Beneficjent ma obowiązek zamieścić w miejscu łatwo widocznym dla ogółu społeczeństwa przynajmniej jeden plakat (o minimalnym formacie A3) lub tablicę z informacjami na temat projektu, podkreślającymi wsparcie finansowe ze strony Unii gdy całkowite wsparcie publiczne na operację przekracza kwotę 50 tys. euro. Rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2016/669 z dnia 28 kwietnia 2016 r. zmieniającym rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 808/2014 w odniesieniu do zmiany i treści programów rozwoju obszarów wiejskich, reklamy tych programów i współczynników przeliczeniowych na duże jednostki przeliczeniowe inwentarza zmienione zostały przepisy rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 808/2014 z dnia 17 lipca 2014 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1305/2013 w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW). W załączniku III do rozporządzenia nr 808/2014 beneficjent miał obowiązek zamieścić plakat lub tablicę informacyjną gdy całkowite wsparcie publiczne na operację przekraczało kwotę 10 tys. euro (część 1 pkt 2.2 lit.b). Od dnia 6 maja 2016 r. jest to kwota 50 tys. euro.
Księga wizualizacji znaku PROW 2014-2020 obowiązująca od dnia 1 września 2017 r.
Księga wizualizacji znaku PROW 2014-2020 (.pdf 13,71 MB)
Załączniki do księgi wizualizacji znaku PROW 2014-2020 (.rar 11,7 MB)
Logo PROW 2014-2020 (kolor) (.rar 444,34 kB)
Logo PROW 2014-2020 (mono) (.rar 424,22 kB)
Logo PROW 2014-2020 (achromatyczne) (.rar 376,35 kB)
LOGOTYP LEADER (.rar 68,05 kB)
Symbol UE (JPG) (.rar 71,45 kB)
Symbol UE (EPS) (.rar 120,54 kB)
Księga wizualizacji znaku PROW 2014-2020 obowiązująca do dnia 31 sierpnia 2017 r.
Księga wizualizacji znaku PROW 2014-2020 (.pdf 12,49 MB)
Załączniki do księgi wizualizacji znaku PROW 2014-2020 (.rar 11,7 MB)
Logo PROW 2014-2020 (kolor) (.rar 444,34 kB)
Logo PROW 2014-2020 (mono) (.rar 424,22 kB)
Logo PROW 2014-2020 (achromatyczne) (.rar 376,35 kB)
LOGOTYP LEADER (.rar 68,05 kB)
Symbol UE (JPG) (.rar 71,45 kB)
Symbol UE (EPS) (.rar 120,54 kB)
Źródło: MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
2017-06-08
Księga wizualizacji znaku PROW 2014-2020
Beneficjenci pomocy w ramach PROW 2014-2020 zobowiązani są do informowania o dofinansowaniu z EFRROW, zgodnie z przepisami Załącznika III do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) NR 808/2014 z dnia 17 lipca 2014 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1305/2013 w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW).
Zasady rozpowszechniania informacji o otrzymanym wsparciu ze środków UE zostały opisane w „Księdze wizualizacji znaku PROW 2014-2020”, opublikowanej na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Poniżej zamieszczamy do pobrania „Księgę wizualizacji znaku PROW 2014-2020”. Więcej informacji nt. „Księgi wizualizacji…” oraz niezbędne logotypy, w tym logo PROW 2014-2020 i Unii Europejskiej, znajduje się na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi www.minrol.gov.pl (zakładka PROW 2014-2020/Działania informacyjne PROW 2014-2020/Ksiega wizualizacji i logotypy).
Księga wizualizacji znaku PROW 2014-2020 obowiązująca od dnia 1 września 2017 r.
Księga wizualizacji znaku PROW 2014-2020 (.pdf 13,71 MB)
Załączniki do księgi wizualizacji znaku PROW 2014-2020 (.rar 11,7 MB)
Księga wizualizacji znaku PROW 2014-2020 obowiązująca do dnia 31 sierpnia 2017 r.
Księga wizualizacji znaku PROW 2014-2020
Źródło: www.prow2014-2020.sbrr.pl
2017-03-08
Portal dla beneficjentów/wnioskodawców PROW 2014 - 2020
Począwszy od 18 marca 2017 r. pod adresem www.portalogloszen.arimr.gov.pl zostanie uruchomiony specjalny portal, na którym wnioskodawcy/beneficjenci działań/poddziałań realizowanych w ramach PROW 2014-2020 będą zobowiązani zamieszczać zapytania ofertowe w celu wyłonienia wykonawców zadań przewidzianych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji. Od dnia uruchomienia portalu ofertowego, zamieszczenie zapytania ofertowego będzie jedynym sposobem pozyskania wykonawcy/dostawcy. Oznacza to, że dotychczasowy tryb wysyłania trzech zapytań ofertowych do wybranych wykonawców/dostawców, zostaje zastąpiony publikacją zapytania ofertowego na Portalu Ogłoszeń ARiMR. Obowiązek stosowania konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców dotyczy wnioskodawców oraz beneficjentów pomocy w ramach PROW 2014-2020, którzy:
. nie są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych - dla wszystkich zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji o wartości powyżej 20 tys. zł netto;
. są zobowiązani do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych - dla wszystkich zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji o wartości powyżej 20 tys. zł netto i zamówień o wartości poniżej 30 tys. euro oraz dla zamówień wyłączonych spod ustawy o zamówieniach publicznych na podstawie przepisów o zamówieniach sektorowych.
Obowiązek publikacji ogłoszeń wprowadzono na mocy przepisów ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. poz. 349 i 1888, z 2016 r. poz. 337 i 1579 oraz z 2017 r. poz. 5), które weszły w życie 18 stycznia 2017 r. W związku z tym, dla umów o przyznanie pomocy zawieranych od 18 stycznia 2017 r., przy wyborze wykonawcy należy stosować tryb konkurencyjny, wynikający z art. 43a przedmiotowej ustawy. Ww. przepis określa także przypadki wyłączenia z konieczności stosowania konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców.
Opublikowanie zapytania ofertowego na Portalu Ogłoszeń ARiMR będzie możliwe po zalogowaniu się loginem i hasłem nadanym przez ARiMR. O uprawnienia do zamieszczania ogłoszeń na Portalu należy wystąpić składając Wniosek o nadanie uprawnień do Portalu Ogłoszeń Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Przed wypełnieniem Wniosku należy zapoznać się z Instrukcją wypełniania Wniosku o nadanie uprawnień do Portalu Ogłoszeń Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Wniosek wraz z instrukcją wypełniania dostępny jest na stronie ARiMR www.armir.gov.pl http://www.arimr.gov.pl/aktualnosci/artykuly/portal-ogloszen-arimr-dla-wnioskodawcowbeneficjentow-wybor-oferty-na-wykonanie-inwestycji-tj.html
Przeglądanie opublikowanych na Portalu zapytań ofertowych będzie możliwe bez konieczności logowania.
Ważne!
Dla spraw wszczętych i zakończonych podpisaniem umowy o przyznaniu pomocy przed dniem 18 stycznia 2017 r. (np. umowy z dnia 31 maja 2016 r. na operacje typu "Budowa lub modernizacja dróg lokalnych") stosuje się zasady konkurencyjności, wynikające z umowy o przyznaniu pomocy wraz z załącznikami (załącznik nr 3 - Zasady konkurencyjności wydatków w ramach PROW 2014-2020).
2017-02-08
Udostępniono narzędzie do wyliczania tabel finansowych biznesplanu
W związku z informacją uzyskaną z ARiMR uprzejmie informujemy, iż na stronie internetowej ARiMR zostało udostępnione narzędzie do wyliczania tabel finansowych biznesplanu.
Arkusz został zamieszczony na stronie internetowej ARiMR (plik.xlsx) do wypełniania biznesplanu w zakresie tabel finansowych: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, które umożliwi wyliczenia zgodnie z ww. zasadą - ścieżka dostępu do ww. narzędzia:
http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/BP_premie_a.xlsx
- dla operacji realizowanych w poddziałaniu 19.2 (z wyłączeniem „premii”), w przypadku których jest wymagane przedstawienie biznesplanu:
http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/BP_inne.xlsx
- dla operacji w ramach podejmowania działalności gospodarczej w poddziałaniu 19.2:
http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/BP_premie_a.xlsx
2017-02-08
Zawieszenie działania generatora wniosków
W związku z informacją uzyskaną z ARiMR uprzejmie informujemy, iż możliwość korzystania z generatora wniosków w poddziałaniu 19.2. zostanie czasowo zawieszona do czasu jego aktualizacji (z dniem 21 lutego b.r. generator zostanie wyłączony).
2017-01-20
Portal przetargowy w PROW 2014-2020 od marca
Portal przetargowy, na którym wnioskodawcy / beneficjenci działań / poddziałań realizowanych w ramach PROW 2014 – 2020 będą zobowiązani zamieszczać zapytania ofertowe, np. na wykonanie usługi lub zakup maszyn czy urządzeń niezbędnych do wykonywania określonego rodzaju działalności, zostanie uruchomiony 18 marca.
Od dnia uruchomienia portalu ofertowego, zamieszczenie zapytania ofertowego będzie jedynym sposobem pozyskania wykonawcy / dostawcy. Oznacza to, że dotychczasowy tryb wysyłania trzech zapytań ofertowych do wybranych wykonawców / dostawców, zostaje zastąpiony publikacją zapytania ofertowego na Portalu Ogłoszeń ARiMR.
Obowiązek stosowania konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców dotyczy wnioskodawców oraz beneficjentów pomocy i pomocy technicznej, przyznawanej w ramach PROW 2014-2020 w formie refundacji kosztów kwalifikowalnych, tj.:
Wyżej wymieniony obowiązek zostaje wprowadzony na mocy przepisów zmienionej Ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020, wchodzących w życie w dniu 18 stycznia 2017 r. W związku z tym, dla umów o przyznanie pomocy zawartych od dnia 18 stycznia 2017 r., przy wyborze wykonawcy należy stosować tryb konkurencyjny wynikający z art. 43a ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020 (Dz. U. poz. 349 i 1888, z 2016 r. poz. 337 i 1579 oraz z 2017 r. poz. 5).
Natomiast dla spraw wszczętych i zakończonych podpisaniem umowy o przyznaniu pomocy przed dniem 18 stycznia 2017 r. stosuje się Zasady konkurencyjności, wynikające z umowy o przyznaniu pomocy wraz z załącznikami.
Źródło: https://prow2014-2020.pl/2017/01/18/portal-przetargowy-w-prow-2014-2020-od-marca/
2016-12-05
Generator wniosków o przyznanie pomocy dla operacji "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" dla poddziałania 19.2
Pragniemy poinformować, że został uruchomiony generator wniosków o przyznanie pomocy dla operacji „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” dla poddziałania 19.2 w zakresie operacji z podejmowania działalności gospodarczej oraz dla operacji z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej objętego.
W chwili obecnej nie ma obowiązku wypełniania WoPP w udostępnionej Aplikacji. Zachęcamy jednak do skorzystania z możliwości jego wypełnienia wraz z załącznikami (w tym z biznesplanem), co pozwoli uniknąć wielu błędów i pomyłek na przykład w częściach finansowych.
2016-12-02
Pytania i odpowiedzi w zakresie poddziałania 19.2
Poniżej zamieszczamy link, pod którym został zamieszczony dokument zawierający Pytania i odpowiedzi w zakresie poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020”.
http://www.arimr.gov.pl/pytania-i-wnioski-do-arimr.html
Tabela zawiera najczęściej pojawiające się pytania, które były kierowane do MRiRW, ARiMR oraz SW wraz z odpowiedziami. Nadmieniamy, że DDD ARiMR będzie aktualizował tabelę cyklicznie co drugi piątek na stronie internetowej pod powyższym linkiem.
2016-11-25
Zaktualizowana Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy
Zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną „Instrukcją wypełniania wniosku o przyznanie pomocy na operacje w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020”. W instrukcji dokonano m.in. następujących zmian:
- usunięto zapis dotyczący możliwości zastosowania metody „zaprojektuj-wybuduj”;
- doprecyzowano zapis dotyczący wyliczenia momentu bazowego dla prowadzących działalność sezonową;
- w części dotyczącej limitu pomocy – doprecyzowano, że limity nie mają zastosowania w przypadku, gdy podmiotem jest jednostka sektora finansów publicznych albo LGD – (jednocześnie, zmieniono formatowanie wniosku w wersji edytowalnej w tym zakresie);
- w przypadku, gdy podmiotem ubiegającym się o przyznanie pomocy jest osoba fizyczna wykonująca działalność gospodarczą poza miejscem zamieszkania, poza adresem głównego miejsca wykonywania działalności doprecyzowano możliwość wpisania adresu dodatkowego miejsca wykonywania działalności gospodarczej, pod którym podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy wykonuje działalność gospodarczą.
Informujemy, że wszystkie zmiany zostały oznaczone kolorem żółtym.
2016-11-16
Udostępniamy edytowalne Formularze informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis wraz z Instrukcjami wypełnienia tabeli w części D formularza.
Niniejsze formularze stanowią załącznik do wniosku o przyznanie pomocy w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020, Działanie 19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER, Poddziałanie 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
2016-11-04
Wysokość otrzymanej pomocy publicznej można sprawdzić na stronie internetowej UOKiK w zakładce pomoc publiczna, dane o udzielonej pomocy - SUDOP
2016-10-25
Spotkania informacyjno – konsultacyjne
Stowarzyszenie "Lokalna Grupa Działania - Wokół Łysej Góry" informuje, iż w związku z planowanymi od 14 listopada do 13 grudnia 2016 roku naborami wniosków o udzielenie wsparcia w ramach przedsięwzięć:
odbędą się spotkania informacyjno – konsultacyjne z potencjalnymi beneficjentami.
Serdecznie zapraszamy osoby zainteresowane możliwością pozyskania środków finansowych z Unii Europejskiej, w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020, Działanie 19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER, Poddziałanie 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność.
Konsultacje będą dla Państwa szansą wyjaśnienia wątpliwości pojawiających się w momencie wypełniania wniosku o przyznanie pomocy oraz biznesplanu.
Harmonogram spotkań w gminach:
4 listopada 2016
godz. 10.00 Bodzentyn - Miejsko-Gminne Centrum Kultury i Turystyki w Bodzentynie, ul. Rynek Górny 11
godz. 13.00 Łączna - Gminna Biblioteka Publiczna w Łącznej, Czerwona Górka 1B
7 listopada 2016
godz. 10.00 Wąchock - Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Wąchocku, ul. Kościelna 7
godz. 13.00 Suchedniów - Urząd Miasta i Gminy w Suchedniowie, ul. Fabryczna 5
9 listopada 2016
godz. 10.00 Górno - Gminny Ośrodek Kultury w Górnie, Górno 79A
godz. 13.00 Masłów - Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Masłowie, ul. Księdza Józefa Marszałka 30
2016-10-20
19 października o godz. 10.00 w Centrum Tradycji, Turystyki i Kultury Gór Świętokrzyskich w Bielinach ul. Partyzantów 3 odbyło się spotkanie szkoleniowo informacyjne przeprowadzone w związku z planowanymi w listopadzie 2016 roku naborami wniosków.
Spotkanie poprowadził Pan Łukasz Skórski Z-ca Kierownika Biura PROW Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego.
Osoby zainteresowane możliwością pozyskania środków finansowych z Unii Europejskiej, w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020, Działanie 19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER, Poddziałanie 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność otrzymały wiele ważnych i cennych informacji dotyczących wypełniania wniosków o przyznanie pomocy oraz w zakresie przygotowania biznesplanu.
2016-10-12
Zapraszamy na spotkanie informacyjno – konsultacyjne
Stowarzyszenie "Lokalna Grupa Działania - Wokół Łysej Góry" informuje, iż w związku z planowanymi w listopadzie 2016 roku naborami wniosków o udzielenie wsparcia w ramach przedsięwzięć:
19 października o godz. 10.00 w Centrum Tradycji, Turystyki i Kultury Gór Świętokrzyskich w Bielinach ul. Partyzantów 3, odbędzie się spotkanie informacyjno – konsultacyjne z potencjalnymi beneficjentami.
Spotkanie poprowadzi Pan Łukasz Skórski Z-ca Kierownika Biura PROW Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego.
Serdecznie zapraszamy osoby zainteresowane możliwością pozyskania środków finansowych z Unii Europejskiej, w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020, Działanie 19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER, Poddziałanie 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność.
Konsultacje będą dla Państwa szansą wyjaśnienia wątpliwości pojawiających się w momencie wypełniania wniosku o przyznanie pomocy oraz biznesplanu.
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, prosimy o zgłoszenie udziału w spotkaniu telefonicznie: 41 26 08 153 lub 606 666 339 w godzinach 7.30 - 15.30 lub mailowo: sekretariat@wokollysejgory.pl – liczy się kolejność zgłoszeń.
O terminach kolejnych spotkań w pozostałych gminach będziemy informować Państwa na bieżąco.
2016-10-05
Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa
Beneficjenci Przedsięwzięcia: I.II.2.Rozwój działalności gospodarczej do wniosku o przyznanie pomocy powinni załączyć Oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa- jest to załącznik obowiązkowy dla podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy, który wykonuje działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.
W przypadku wspólników spółki cywilnej należy dołączyć dokument:
- odrębnie przez każdego ze wspólników, jako przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą we własnym imieniu, oraz
- przez wspólników łącznie w odniesieniu do przedsiębiorstwa prowadzonego w formie spółki cywilnej.
Oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa pdf
Oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa xls
Zasady wypełniania Oświadczenia o wielkości przedsiębiorstwa
2016-10-05
INFORMACJE POMOCNICZE PRZY WYPEŁNIANIU BIZNESPLANU
Informujemy, że na stronie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ukazał się dokument: Informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu w ramach poddziałania 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego PROW na lata 2014 - 2020.
Zachęcamy do zapoznanaia się z dokumentem.
Informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu
2016-10-04
Interpretacja Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi dotycząca możliwości zakupu koni i psów
Szanowni Państwo,
poniżej zamieszczamy interpretację Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi dotycząca możliwości zakupu koni i psów na operacje w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
2016-09-29
Planowane spotkania informacyjno – konsultacyjne
Stowarzyszenie "Lokalna Grupa Działania - Wokół Łysej Góry" informuje, iż w związku z planowanymi w terminie 31.10.2016 – 30.11.2016 naborami wniosków o udzielenie wsparcia w ramach przedsięwzięć:
w październiku 2016 roku w każdej z gmin z obszaru działania LGD (Bieliny, Bodzentyn, Górno, Łączna, Masłów, Suchedniów, Wąchock) odbędą się spotkania informacyjno – konsultacyjne z potencjalnymi beneficjentami.
Serdecznie zapraszamy osoby zainteresowane możliwością pozyskania środków finansowych z Unii Europejskiej, w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020, Działanie 19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER, Poddziałanie 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność.
Konsultacje będą ponadto szansą wyjaśnienia wielu wątpliwości pojawiających się w momencie wypełniania wniosku.
Wkrótce podamy szczegółowy harmonogram spotkań.
2016-09-28
Uzgodnienie terminu naboru wniosków
Zarząd Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania – Wokół Łysej Góry” informuje, iż w dniu 28 września 2016 roku zwrócił się do Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego w Kielcachz prośbą o uzgodnienie terminu naboru wniosków o udzielenie wsparcia w ramach przedsięwzięć:
Planowany termin naboru wniosków to 31.10.2016 – 30.11.2016 r.
2016-09-08
Zmiana formularzy wniosków o przyznanie pomocy
W związku z wejściem w życie rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 25 sierpnia 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. 2016 poz. 1390),informujemy że uległy zmianie formularze wniosków o przyznanie pomocy, wniosków o płatność oraz umów o przyznaniu pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW na lata 2014–2020.
Aktualne wzory wniosków i innych formularzy:
Operacje inne i własne (rozwój działalności gospodarczej, operacje własne i inne)
Operacje typu premie (podejmowanie działalności gospodarczej)
2016-09-07
Numer identyfikacyjny producenta
Uprzejmie informujemy, że każdy podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy w ramach działań zaplanowanych w LSR musi posiadać numer identyfikacyjny producenta nadawany przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Wniosek o wpis do ewidencji producentów (o ile taki dotychczas nie został już nadany) należy składać w powiatowym biurze biurze ARiMR.
Powiat kielecki: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Biuro Powiatowe ul. Magazynowa 4, Kielce 25-565, tel. 41 334 01 10
Powiat skarżyski: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Biuro Powiatowe ul. Żeromskiego 48, Skarżysko Kamienna 26-110, tel. 41 252 88 70
Powiat starachowicki: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Biuro Powiatowe ul. Kościelna 30, Starachowice 27-200, tel. 41 275 96 90
2016-08-04
Kryteria wyboru operacji w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2016-2022
Przez projekt zgodny z LSR rozumie się projekt, który: zakłada realizację celów głównych i szczegółowych LSR przez osiąganie zaplanowanych w LSR wskaźników, jest zgodny z PROW na lata 2014-2020. Realizowane mogą być wyłącznie projekty wynikające z LSR. Kryterium weryfikowane w oparciu o treść wniosku o dofinansowanie projektu i treść LSR.
Kryteria wyboru operacji w zakresie podejmowania i rozwijania działalności gospodarczej
Kryteria wyboru operacji innych i własnych
2016-05-31
Dyżury pracowników i członków Zarządu w gminach LGD
HARMONOGRAM DYŻURÓW PRACOWNIKÓW I CZŁONKÓW ZARZĄDU
W GMINACH STOWARZYSZENIA „LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA – WOKÓŁ ŁYSEJ GÓRY”
WĄCHOCK
poniedziałki, w godzinach 10.00 – 12.00
Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Wąchocku
ul. Kościelna 7
27-215 Wąchock
SUCHEDNIÓW
poniedziałki, w godzinach 12.30 – 14.30
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów
ul. Fabryczna 5
26-130 Suchedniów
BIELINY
poniedziałki, w godzinach 15.00 – 18.00
Centrum Tradycji, Turystyki i Kultury Gór Świętokrzyskich w Bielinach
ul. Partyzantów 3
26-004 Bieliny
BODZENTYN
wtorki, w godzinach 8.30 – 10.30
Miejsko-Gminne Centrum Kultury i Turystyki w Bodzentynie
Rynek Górny 11
26-010 Bodzentyn
GÓRNO
wtorki, w godzinach 11.00 – 13.00
Gminny Ośrodek Kultury w Górnie
Górno 79A
26-008 Górno
MASŁÓW
wtorki, w godzinach 13.30 – 15.30
Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Masłowie
ul. Księdza Józefa Marszałka 30
26-001 Masłów
ŁĄCZNA
wtorki, w godzinach 16.00 – 18.00
Gminna Biblioteka Publiczna w Łącznej
Czerwona Górka 1B
26-140 Łączna
Wysokość otrzymanej pomocy publicznej można sprawdzić na stronie internetowej UOKiK w zakładce pomoc publiczna, dane o udzielonej pomocy - SUDOP
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki. |
x |